Onze werkwijze
Aanmelden
Nieuwe cliënten kunnen zich telefonisch aanmelden of via het aanmeldingsformulier op deze site. Hierbij worden kort de reden van aanmelding en enkele persoonsgegevens genoteerd. Wanneer een logopedist plek heeft, wordt telefonisch contact met je gezocht. Voor informatie over de eventuele wachttijd kun je ons bellen.
De eerste afspraak
Tijdens de eerste afspraak maken we kennis met elkaar. De logopedist verzamelt alle relevante gegevens en zet samen met jou een duidelijke hulpvraag op papier. Wij vragen je mee te nemen: de zorgverzekeringspas, legitimatiebewijs en verwijzing van de huisarts of specialist.
Onderzoek en/of observatie
Door middel van een test, toets of een (spel) observatie onderzoeken wij de hulpvraag. Als behandeling nodig blijkt, worden samen met jou de behandeldoelen bepaald.
Behandelplan en behandeling
Na het bepalen van het behandelplan volgt de behandeling. Cliënten worden meestal één keer per week 25 minuten behandeld. Afhankelijk van factoren zoals de ernst en aard van de hulpvraag, de motivatie, de begeleidingsfrequentie en/of continuïteit kan een behandeling enkele weken tot ongeveer een jaar duren. Bij de begeleiding van kinderen is de aanwezigheid van ouders wenselijk. Tijdens en ná de therapie wordt actieve participatie van ouders verwacht om de logopedische doelen te kunnen behalen.